wtorek, 16 grudnia 2014

Walcz o swoje lepsze JUTRO!

Witam :*
Drogie Panie...
Co roku - każda z Nas składa sobie noworoczne postanowienia...
Będę się zdrowo odżywiała,będę spożywała mniej kaloryczne posiłki...
Tymczasem...Każda z Nas wie,jak jest na prawdę.Na każdym kroku czai się pokusa w postaci ulubionych potraw,przekąsek czy słodyczy...


Jemy za dużo,za często i za "ciężko".Dodatkowo,współczesne czasy pozwalają Nam na bardziej leniwe życie.Fotel w domowym zaciszu,w pracy czy w aucie - to udogodnienia z,których korzysta każda z Nas.
W połączeniu z niezdrowym odżywianiem z czasem podarują Nam prezent w postaci - OTYŁOŚCI.
Nadmiar kilogramów nie jest jedynie problemem estetycznym - jest,to choroba,która pozostawiona bez leczenia prowadzi do niebezpiecznych dla zdrowia i życia powikłań,które prędzej czy później zaprowadzą Nas do lekarza lub co gorsza na szpitalne łóżko.Zaniedbując swoje zdrowie fizyczne - balansujemy po cienkiej linii,dlatego im szybciej zdamy sobie sprawę z konsekwencji,jakie niesie za sobą OTYŁOŚĆ - tym lepiej dla Naszego zdrowia fizycznego i psychicznego.


Większość objawów i przyczyn OTYŁOŚCI możemy pokonać na własną rękę.
Tu najlepiej sprawdzi się powiedzenie : "Mniej jeść - więcej się ruszać"!
Aktywne uprawianie ulubionego sportu czy też zwyczajny spacer sprawią,że Nasz organizm zacznie spalać zbędne kalorie a z czasem i kilogramy.Nie wsiadajmy do auta czy autobusu - idźmy do szkoły czy pracy piechotą,pojedźmy rowerem :)
"Jesteś tym - co jesz" - również doskonale się sprawdzi w walce z OTYŁOŚCIĄ.
Opracujmy jadłospis,z którym współpraca będzie nie tylko zdrowa,ale również smaczna.
Nie sztuką jest zjeść liść sałaty,popijając go szklanką wody,ale nie o to w tym wszystkim chodzi.
Najlepiej jest spożywać 4-5 posiłków w ciągu dnia,dbając o to by przerwy między nimi nie były krótsze niż 3 i nie dłuższe niż 5 godzin.Zjadanie dużych posiłków w odstępach większych niż 6 godzin prowadzi do gromadzenia tkanki tłuszczowej.Zjadanie 1 lub 2 posiłków w ciągu dnia,zawsze prowadzi do tycia!
Pierwszym posiłkiem zawsze powinno być ŚNIADANIE - jest,to najważniejszy posiłek w ciągu dnia!


Pamiętajmy również,aby Nasze posiłki były urozmaicone.Każdy z nich powinien obfitować w produkty dostarczające wszystkich składników odżywczych : węglowodanów złożonych,białek i tłuszczy.
Wykluczenie którejkolwiek grupy produktów sprawia,że narażamy Nasz organizm na niedobory,a wagę na niestabilność lub efekt jojo.Każda z Nas drży,jak tylko usłyszy o efekcie "jojo" - prawda?
Brońmy się więc przed nim rękami i nogami!Pamiętajmy również o nawadnianiu organizmu - to bardzo ważne dla Naszego organizmu,skóry,włosów oraz paznokci.
Dla osób u,których problem OTYŁOŚCI jest już na szczeblu zaawansowanym polecam konsultacje z profesjonalną kliniką,gdzie podczas umówionej wcześniej wizyty grono specjalistów doradzi,jak rozwiązać powyższy problem.
W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem jest leczenie chirurgiczne,np. leczenie OTYŁOŚCI balonem żołądkowym :

- http://www.tourmedica.pl/artykuly-medyczne/leczenie-otylosci-balonem-zoladkowym-heliosphere-bag/

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat OTYŁOŚCI - koniecznie przeczytaj artykuł :
ABC NADWAGI I OTYŁOŚCI :

- http://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/1,105912,14626945,ABC_nadwagi_i_otylosci.html

Nie ważne na jakim etapie jesteś -  walcz o swoje lepsze jutro!

P.S Zdjęcia nie są moją własnością,pochodzą z internetu.

16 komentarzy:

  1. U mnie coś ciężko z odchudzaniem, brak mi motywacji, żeby się za to zabrać na poważnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się zmotywowałam i od sierpnia bez dużych wyrzeczeń straciłam kilka kilogramów. Co prawda u mnie nie sprawdza się zasada 5 regularnych posiłków, ponieważ nie mam możliwości jedzenia o stałych porach. Jednak ograniczenie słodyczy i picie wody niegazowanej a także ruch przyniosły efekty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie zdrowe odżywianie jest podstawą :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę i ja zadbać o zdrowsze odżywianie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja to od dawna próbuję się przestawic na zdrowe odzywianie , ale nie wychodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlatego ja nie robię postanowień noworocznych, ale już teraz przygotowuje się do zmian

    OdpowiedzUsuń
  7. Brawo! Ja już pół roku nie jem słodyczy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja postanowiłam sobie, że do gwiazdki nie będę jadła słodyczy i od 1 grudnia nie tknęłam.. Pod koniec grudnia minął dwa lata jak nie jem mięsa także jako tako powoli idzie mi te ZDROWSZE odżywianie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko jest dla ludzi, najważniejszy jest umiar i zdrowy rozsądek, wtedy lekarze i zabiegi będą zbędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przed świętami piszesz takie rzeczy? A gdzie podsmażane pierogi, kluski z makiem, ciasta, śledzie? Hę? ;)

    Pozdrawiam, Asia z btth.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety takie uświadomienie nie trafi do osób które tego naprawdę potrzebują, przykładem są moi rodzice, teściowie, u których dieta wygląda tak samo do lat, nic się nie zmienia, nawet za namową lekarza nie są w stanie przejść na dietę, może dla niektórych już jest za późno.

    OdpowiedzUsuń
  12. jeny jak bije po oczach ta otyłość pisana u Ciebie drukownaymi literami ;o na szczęście nie mam z tym problemu i myślę, że w bliskiej rpzyszłości mnie nie będzie dotyczyć ;DDD

    OdpowiedzUsuń
  13. idą święta :D więc nie ma mowy o odchudzaniu raczej , ale zaraz po nich jak najbardziej trzeba trochę kalorii spalić

    OdpowiedzUsuń
  14. Sliczny blog obserwóje licze na rewaś ale jeśli nie chceś nie musisz

    - http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja ostatnio schudła ale po prostu nie mam czasu za bardzo jeść a nawet nie mam ochoty.Ale wiem że to nie jest zbyt zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  16. Po świętach, po świętach :D

    OdpowiedzUsuń