środa, 10 lipca 2013

"Czas na spokojny SEN" !

Witam.
Drogie Panie po wymianie korespondencji z Panią Małgorzatą Olszewską z firmy FLYWHEEL PR : http://www.flywheel.pl/ - ZAPRASZAM !
Przedstawię Wam dzisiaj rolę snu w kontekście zdrowia i urody :)

Bezsenność,częste przebudzenia w nocy,zmęczenie i otumanienie po nieprzespanej nocy .
Większość z Nas doskonale zna te sytuacje.
Z badań wynika,że połowa Polaków przynajmniej raz w tygodniu śpi mniej niż 6H na dobę.
Lekarze zwracają uwagę na coraz większe problemy Polaków ze snem.
Zdaniem specjalistów zaburzenia snu mogą być spowodowane brakiem MELATONINY.
Osoby z niedoborem tej substancji mają problemy z zasypianiem,cierpią na brak marzeń sennych,często budzą się w nocy.Tymczasem,zbyt mała ilość nocnego wypoczynku prowadzi do zaburzeń psychofizycznych.Aby temu zapobiec,warto sięgnąć po MELATONINĘ.
MELATONINA jest naturalną substancją produkowaną,w Naszym organizmie,regulującą rytmy dobowe i jakość snu.Powstaje w gruczole zwanym szyszynką zlokalizowanym w mózgu.
Sen uzyskany dzięki uzupełnieniu MELATONINY przypomina uzdrawiający sen fizjologiczny.
Ta naturalna substancja przywraca naturalny rytm czuwania i zasypiania.
Wracają marzenia senne,a po przebudzeniu człowiek jest wyspany i zregenerowany.





Rolę nocnego wypoczynku trudno przecenić.
Jest niezbędny,żeby mieć energię w ciągu dnia.
Nasz organizm potrzebuje snu,aby móc się regenerować.Gdy śpimy więcej krwi napływa do mięśni,białko powoduje wytwarzanie nowych komórek oraz odnawianie tych uszkodzonych.
Nic więc dziwnego,że osoby,które mają trudności z zasypianiem źle wyglądają.
Naukowcy od dawna próbują Nas przekonać,że długi wartościowy sen zachowa Nasz organizm w dobrej formie.Brytyjscy naukowcy udowodnili,że zegar biologiczny człowieka determinuje różne procesy zachodzące w Naszym organizmie.
I tak od :
- 20:00 - 23:00,to czas na nawilżenie i stymulację
- 23:00 - 3:00,to moment na odżywienie i regenerację
- 3:00 - 5:00,to czas na odpoczynek i regenerację dla skóry i włosów
Zatem wiadomo dlaczego wyspani ludzie wyglądają zdrowiej i atrakcyjniej :)
Zdaniem naukowców nawet najlepsze kremy na noc nie pomogą,jeśli nie zapewnimy Naszemu organizmowi odpowiedniej ilości snu.

W czerwcu odbyły się również warsztaty na,których dr.Michał Rabijewski przybliżył słuchaczom problem związany z bezennością i udzielał rad,jak sobie z nią radzić.





Także pamiętajmy Drogie Panie,że SEN jest najlepszym przyjacielem Naszej URODY oraz DOBREGO SAMOPOCZUCIA :)



14 komentarzy:

  1. oczywiście, że sen jest ważny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. w sumie długo nigdy nie śpię,ale też nie mam dużych problemów ze snem. Mama moja miała,ale ostatnio jakoś usypia w końcu normalnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Święta prawda, ale warto pamiętać, że nadmiar melatoniny także jest szkodliwy :).

    OdpowiedzUsuń
  4. wiadomo że sen jest bardzo ważny, czasem kluczowy dla naszego następnego dnia. Jak się nie wyśpimy to oczywiste że następny dzień będzie tylko serią ziewania, ogólnego zmęczenia i złego samopoczucia :D

    Zapraszam do nas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam problemu ze snem,mogę spać cały czas, taki ze mnie śpioch :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ostatnio mam problem z zasypianiem :-/

    OdpowiedzUsuń
  7. o tak dobry sen to podstawa...
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. ja często przed snem piję melisę.

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda, szkoda że ostatnio go mam mało, ale co porobisz, muszę wszystko ogarniać ;)
    Za to kiedyś spałam bardzo dużo, strasznym śpiochem byłam, chyba czułam, co mnie czeka w przyszłości, ale szkoda że na zapas wyspać się nie da ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. oj też mam problemy ze snem! Ale super post, szczególnie te godziny wyszczególnione, zapisuję do ulubionych przydadzą mi się informacje:))

    OdpowiedzUsuń
  11. myślę że problem bezsenności jest o wiele bardziej złożony niż sama melatonina

    OdpowiedzUsuń