sobota, 23 lutego 2013

RECENZJA - TRYLOGIA - "50 odcieni"! :)

Dobry Wieczór,jak Wam mija weekend Drogie Panie?
Ja niedawno skończyłam III TOM - "Nowe oblicze Greya" i odpoczywam zadowolona,spokojna i spełniona.Nie spodziewałam się,że książka / książki mogą tak działać na człowieka :)
Jako,że nigdy na moim blogu nie pojawiła się recenzja żadnej książki,gdyż nadzwyczajnie na świecie nie czytam za często,postanowiłam to zmienić,gdyż Trylogia "50 odcieni" pochłonęła mnie całkowicie :)

TRYLOGIA - "50 odcieni" !

E L James



I TOM : "Pięćdziesiąt twarzy Greya" - Polska premiera "5 września 2012".
II TOM : "Ciemniejsza strona Greya" - Polska premiera "7 listopada 2012".
III TOM : "Nowe oblicze Greya" - Polska premiera "9 stycznia 2013".



Seattle...

Escala...



Ona i On...

I TOM : "Pięćdziesiąt twarzy Greya".



- Kobiety na jej punkcie szaleją!
- Mężczyźni wiele zawdzięczają!
- Biblioteki apelują,by wycofać z obiegu!

A powieść sprzedaje się w tempie egzemplarza na minutę!

OPIS:
Młoda,niewinna studentka literatury Anastasia Stelle jedzie w zastępstwie koleżanki przeprowadzić wywiad dla gazety studenckiej z rekinem biznesu,przystojnym i zamożnym Christianem Greyem.
Mężczyzna od pierwszych sekund spotkania fascynuje ją i onieśmiela.W powietrzu wisi coś elektryzującego,
czego dziewczyna nie potrafi nazwać,a może tylko się jej wydaje?
Z prawdziwą ulgą kończy rozmowę i postanawia zapomnieć o intrygującym przystojniaku.
Plan spala jednak na panewce,bo Christian Grey zjawia się nazajutrz w sklepie,w którym Anastasia dorywczo pracuje.Przypadek?I do tego proponuje kolejne spotkanie.
W tym miejscu kończy się "disneyowskie" love story,choć młodziutka,niedoświadczona dziewczyna nie wie jeszcze,że Christian opętany jest potrzebą sprawowania nad wszystkim kontroli i,że pragnie jej na własnych,dość niezwykłych warunkach...Czy dziewczyna podpisze tajemniczą umowę,której warunki napawają ją strachem i fascynacją?Jaki sekret skrywa przeszłość Christiana i jak wielką władzę mają drzemiące w Nim demony?

II TOM : "Ciemniejsza strona Greya".


OPIS:
Młodziutką studentkę Anę Stelle i charyzmatycznego miliardera Christiana Greya połączył niecodzienny układ,który z czasem przerodził się w coś znacznie głębszego.Jednak demony Greya zwyciężyły,Ana zerwała uzależniający związek i zajęła się karierą.Rozstanie okazuje się bolesne.Ogarnięci obsesyjną tęsknotą kochankowie nie potrafią bez siebie żyć.Kiedy więc Christian proponuje Anie nowy układ,dziewczyna nie potrafi mu odmówić.Wkrótce zaczynają się uczyć siebie nawzajem.
Christian walczy z wieczną potrzebą kontroli i stopniowo oswaja drzemiące w Nim demony.
Ana uczy się życia w luksusie i bronienia własnej niezależności.Kiedy wydaje się,że świat miłości,pasji i nieskończonych możliwości stoi przed Nimi otworem,ciemne chmury gromadzą się nad luksusowym wieżowcem,w którym mieszkają...

III TOM : "Nowe oblicze Greya".


OPIS:
Ich przypadkowe spotkanie dało początek fali namiętności,która z czasem wcale nie osłabła.
Wspólna codzienność okazała się nie lada wyzwaniem,któremu Anastasia i Christian dzielnie stawiają czoła w imię łączącego ich uczucia.Kochankowie wciąż dryfują po wzburzonym morzu uczuć,targani namiętnością i rozterkami,niepewni tego,co zgotuje im los.Czy najbardziej poruszająca historia miłosna tego roku zakończy się happy endem?A może piękny sen przerwie były szef Any,Jack Hyde,który poprzysiągł zemstę i cierpliwie czeka na swoją szansę?


RECENZJA:
Moje Drogie...Tak,jak wspomniałam już wcześniej - nie czytam zbyt często...
Jednak od chwili kiedy kolega z pracy - TAK - kolega :) włożył mi w ręce I TOM trylogii,przepadłam.
II TOM pożyczyła mi moja Kochana Gonia a III TOM kupiłam sama,gdyż nie mogłam się doczekać,kiedy Gonia mi go prześle.Każdy tom był,jak narkotyk!Jak już skończyłam I,musiałam zacząć czytać II a następnie III - jednym tchem - im więcej jesz,tym więcej chcesz - to prawda!
Nie spodziewałam się,że książka potrafi wyzwalać takie emocje - emocje,które zmieniały się wraz z każdą przeczytaną stroną,moja wyobraźnia przez III tomy trylogii działała na pełnych obrotach - nigdy wcześniej nic podobnego mnie nie spotkało :) To fascynujące - że książka potrafi tak działać na zwykłego,szarego człowieka urozmaicając przy tym szarość codzienności. Książki emanują seksem i scenami erotycznymi,które przyprawiają o zawrót głowy i znacznie zwiększają ciśnienie.Trylogię polecam każdej kobiecie,która potrafi kochać,marzyć i pozowlić sobie na chwilę zapomnienia.Każdemu mężczyźnie,który,tak jak mój kolega - pozdrawiam Cię "G" - odważy się się po nią sięgnąć a po przeczytaniu wyrazić swoje zdanie na jej temat - zdanie,które wywołuje uśmiech :)
Martwi mnie jednak fakt,że po zakończeniu III TOMU czuję niedosyt,a to już KONIEC.
Pozostaje mi jedynie przyjemne wspomnienie przebytej drogi z Aną i "Szarym" - z niecierpliwością czekam na ekranizację,gdyż chcę zobaczyć jak moje wyobrażenie tego co przeczytałam pokryje się z filmową rzeczywistością.Nie jestem dobra w pisaniu recenzji książek,ale wszystko co chciałam,zawarłam powyżej :)
POLECAM serdecznie!
Moja ocena,to 10/6 :)

Życzę Wam przyjemnej NOCY:*


24 komentarze:

  1. Czytalam ;-) teraz pochłaniam Crossa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie ta trylogia aż tak nie zachwyciła, a ostatnia część wręcz wynudziła, bo ileż można czytać, "och Ana", i "och Christian" ;) historie dobrze się czyta - to fakt, no i która z nas nie chciałaby spotkać takiego Szarego ? Młody, piękny, bogaty, utalentowany, z bolesną przeszłością, a miłość leczy go niemal ze wszystkiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już wypowiadałam się wcześniej, że mnie Trylogia nie zachwyciła. Czytałam o wiele lepsze książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. wybacz nie czytam twojej recenzji bo jeszcze nie skończyłam czytać trylogii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a mnie nie zachwyca... srednia jest i tyle, jak dla mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. nie miałam okazji jeszcze przeczytać:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki przeczytałam pomimo wielu negatywnych opinii, by przekonać się na "własnej skórze" w którą stronę moje wrażenia pójdą. Co mogę powiedzieć? Dawno żadna książka mnie tak nie zaciekawiła i zachwyciła.

    Polecam Ci książki o Gideonie Crossie, utrzymane w bardzo podobnej tematyce, które teraz chłonę:)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę w końcu przeczytać chociaż 1 część,bo tak wszyscy polecają;)

    OdpowiedzUsuń
  9. mi było wręcz smutno jak skończyłam trylogię :((
    ogólnie uważam to za taką hm.. współczesną historię Królewicza i Kopciuszka z dodatkiem perwersyjnego seksu xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niedawno ściągnęłam ebooka. Za niedługo zacznę ją czytać :)
    U mnie na blogu rozdanie :) Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszy mnie twoja pozytywna opinia na temat trylogii ,50 twarzy Greya'', bo ja również jestem nią zauroczona. Skończyłam niedawno czytać 3 tom i chce jeszcze. Teraz czekam jedynie na ekranizacje.
    Pozdrawiam. Fajnie tutaj u ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również z niecierpliwością czekam na ekranizację,gdyż czuję lekki niedosyt :)

      Usuń
  12. szkoda tylko, że tak szybko przeszedł przemianę...

    OdpowiedzUsuń
  13. trylogię już chyba przeczytałam ze trzy raz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszędzie słysze o tej książce tak często ,że już mi się nawet odechciało po nią siegnąć;d Czekam na ekranizacje może po niej się skuszę;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Gwarantuję,że po przeczytaniu wszystkich trzech stwierdziłabyś,że są za cienkie :p

      Usuń
  16. muszę się wreszcie skusić na tego Greya :)

    OdpowiedzUsuń
  17. też mi się podobały, jak pochwaliłam się w rodzince to od razu mama i teściowa chciały też przeczytać:P

    OdpowiedzUsuń