poniedziałek, 14 stycznia 2013

Zimowa pielęgnacja stóp!

Witam.
Na dzisiaj przygotowałam dla Was post dotyczący "Zimowej pielęgnacji stóp".
Pisałam już o pielęgnacji twarzy,ciała teraz przyszła kolej na stopy :)

Przegrzanym w ciepłych butach albo marznącym w czasie mrozów stopom pomogą ziołowe kąpiele,maski i regularne ćwiczenia.






KROK 1 - kąpiel z ziołami i solą!

Często dopiero w domu,po zdjęciu butów czujemy,jak bardzo mamy zmęczone stopy.
Ulgę przyniesie kąpiel nóg w naparze lub odwarze z ziół.
Może to być np.odwar z kwiatów lub liści kasztanowca,który poprawia krążenie i zmniejsza obrzęki.
Stopy doskonale się relaksują także w kąpieli z dodatkiem soli.
Może być zwykła kuchenna albo wzbogacona olejkami,np.rozmarynowym,lawendowym,cytrynowym.
Potem wcieramy w skórę odżywczy krem.

KROK 2 - wygładzanie!

Zimą skóra stóp jest sucha.
Łuszczy się,pęka i...niszczy Nam rajstopy.Wystarczy pięć minut codziennej pielęgnacji,aby temu zapobiec.
Pomoże specjalna tarka i pumeks.Ścieranie martwego naskórka  wygładzi stopy i poprawi krążenie krwi.
Potem warto zastosować peeling,aby utrwalić efekt.Raz w tygodniu nałóżmy na stopy wygładzającą maskę.
Pozostawia się ją na ok.10-15 minut,następnie zmywa wodą lub usuwa nadmiar papierowym ręcznikiem.
Maska działa intensywniej niż krem.Głęboko nawilża,odżywia i wygładza skórę.

KROK 3 - stop pękaniu!

Mimo ścierania martwego naskórka,zdarza się,że dochodzi do bolesnych pęknięć,zwłaszcza na piętach.
Ratunek w aloesie i witaminach.Po wymoczeniu stóp w wodzie z solą i usunięciu stwardnień "najlepiej ceramiczną tarką" nakładamy na pęknięcie umyty i przekrojony liść aloesu.
Bandażujemy stopę i pozostawiamy okład na noc.Rano smarujemy skórę maścią albo kremem z wit.E,A lub z dużą zawartością mocznika.Zabieg powtarzamy aż do wygojenia się ranki.Aby złagodzić ból i przyśpieszyć leczenie,można użyć opatrunku w spray'u.

KROK 4 - krótki masaż!

Uroda Naszych stóp zależy także od ich kondycji.
Gimnastyka i masaże nie tylko poprawiają sprawność stóp,ale także zapobiegają deformacjom,np.
haluksom,modzelom.Chronią również przed cellulitem na udach,ponieważ poprawiają krążenie limfy.
Poświęćmy przynajmniej 5 minut dziennie na gimnastykę stóp,a odwdzięczą Nam się zdrowiem i urodą.
Chwytajmy palcami nóg drobne przedmioty,np.długopis,chusteczkę.Chodźmy boso na palcach po dywanie.
Często masujmy stopy,np.na specjalnych rolkach.

KROK 5 - rozgrzewanie!

Aby stopy nie marzły,nośmy ciepłe buty.Ale uważajmy,by nie przegrzać nóg,bo spocone szybko się wychładzają.Wieczorne rozgrzewanie.
Jeśli stopy łatwo Nam marzną,przed snem moczmy je w ciepłej wodzie z dodatkiem mleka,soku z cytryny i cynamonu.Mleko odżywia i natłuszcza skórę,sok z cytryny wygładza ją i dezynfekuje.A cynamon pobudza krążenie,rozgrzewa stopy i łagodzi bóle reumatyczne oraz mięśniowe.





PIĘKNE ZNACZY ZDROWE !!!

Nie zawsze dolegliwości stóp są wynikiem niewłaściwej pielęgnacji.Czasami mogą mieć związek z poważniejszymi schorzeniami.

PIECZENIE STÓP : Najczęściej spowodowane jest noszeniem niewłaściwego obuwia,np.z tworzyw sztucznych.Ale bywa także jednym z objawów grzybicy skóry,a także neuropatii i niedoboru witaminy B12.

PĘKANIE PIĘT : to nie tylko efekt przesuszenia skóry.Skłonność do tej dolegliwości może być spowodowana,np.nadwagą i zbyt dużym naciskiem na stopy oraz niedoborem witaminy A.

NADMIERNA POTLIWOŚĆ NÓG : bywa skutkiem burzy hormonów.
Potliwość zwykle zwiększa się w okresie dojrzewania oraz w czasie menopauzy.
Często też towarzyszy cukrzycy,otyłości i nadczynności tarczycy.
Pojawia się również przy niektórych chorobach neurologicznych i zakaźnych.

A jak Wy Drogie Panie dbacie o swoje stopy? :)
Czy macie jakieś rytuały związane z pielęgnacją stóp?

Pozdrawiam - życząc spokojnego popołudnia oraz wieczoru :):*

P.S Przy okazji ZAPRASZAM Was do udziału z CANDY organizowanym przez Bambusowy Raj :
http://bambusowy-raj.blogspot.com/2013/01/urodziny-bloga-candy.html :)

20 komentarzy:

  1. miałam kiedyś post o dbaniu o nóżki :) używam kremu Nivelazione, pudru do stóp z Fuss Wohl i deo :) i jest okiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zimą, kiedy nasze stopy większość czasu spędzają w skarpetkach trzeba o nie szczególnie dbać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ;) ja mam odwieczny problem z suchością skóry na stopach ... nie pękają ale są zawsze suche , stosuje wiele kremów różno półkowych , kąpiele z solami , ziołami i olejami i nic ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje dobra kobieto za tego bloga :) muszę wypróbować :)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe sposoby na pielęgnacje :) W wolnym czasie może coś z tego wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja właśnie trzymam swoje nóżki w kąpieli :)) ach chwila relaksu po długim dniu na nogach. . .

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak wyzdrowieję chyba się skuszę na taki relaks :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe, muszę sobie zorganizować wieczór Spa:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja w zimie często rozpieszczam swoje stopy;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie przykładałam wagi do pielęgnacji stóp, tylko kremu używałam, ale ostatnio zaczęłam kąpiele wodne i póki co jestem zachwycona :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczególnie zimą jest ważne dbanie o stopy i paznokcie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Siemka *.*
    to ja z welcome-to-realityy.blogspot.pl
    ciekawy post jak i blog .
    bd wpadac czeciej !
    a tym czasem zapraszam do mnie ;*
    licze na miły komentarz .
    Mam prosbe zaopserwujesz ? to dla mnie bardzo wazne a ja zrobie to samo ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. ja robię peeling stópkom dwa razy w tygodniu i codziennie rano i wieczorem masełko na stópki :) szkoda tylko, że strasznie mi marzną i nic im nie pomaga :(

    OdpowiedzUsuń
  14. ja w zimie ,zresztą w lecie też przede wszystkim dokładnie kremuje na noc stopy i potem skarpetki, a rano super miękkie stópki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe rady, muszę się do nich zastosować:)
    Zapraszam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. przydałaby mi sie taka sesja...ymmm

    OdpowiedzUsuń
  17. muszę chyba bardziej dbać o swoje stópki:))Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak będę miała więcej czasu to też skusze się na relaks :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja używam ziołowej soli do stóp ,maski-serum z perfecty i peelingu z tej samej firmy do tego krem ,ale ulubionego nie mam aktualnie mam jakis z serii planet spa;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny pomysl z tym aloesem.:)

    OdpowiedzUsuń