niedziela, 16 grudnia 2012

Pielęgnacja ciała ZIMĄ !

Dzień Dobry :)
Jak Wasze niedzielne samopoczucie?
Czy kawa i ciasto zagościły już na Waszym stole?
Ja właśnie czekam na pyszną kawę,którą przygotowuje mój "M" :*


Na dzisiaj przygotowałam dla Was post informacyjny dotyczący "Pielęgnacji ciała ZIMĄ".

Pielęgnacja ciała powinna zmieniać się tak samo,jak zmieniają się pory roku za Naszymi oknami.
Fakt,że zima nie sprzyja pokazywaniu ciała,często sprawia,że przez ten czas zapominamy o regularnych zabiegach domowych,które utrzymują Naszą skórę w doskonałej kondycji.
Większość z Nas nie zdaje sobie sprawy,że wbrew pozorom to właśnie zimą wilgotność powietrza jest bardzo niska,co sprzyja przesuszaniu skóry.Ponadto często niedostatecznie dobrze chronimy ciało przed działaniem mrozu.Pielęgnacja ciała zimą powinna opierać się na kilku zasadach.
Uzbrojeni w poniższe rady,na pewno wygramy walkę o promienną,jędrną skórę.


1. Ciepło,cieplej...Gorąco!

Zimą,większość z Nas docenia gorące kąpiele.Dzięki nim rozgrzewamy się,relaksujemy.
Niestety,ich wpływ na Nasze ciało nie jest dobry.Zwiększają one tendencję Naszej skóry do przesuszania,mogą wzmagać jej podrażnienia.Pamiętajmy jednak,aby woda,w której się zanurzamy nie była zbyt gorąca!Jeżeli mimo wszystko nie potrafimy zrezygnować z gorących kąpieli w okresie zimowym,warto zamiast zwykłego płynu,dodawać do wanny kilka kropli olejku eterycznego.
Dzięki niemu skóra zostanie nawilżona,zyska delikatną warstwę ochronną,a roznoszący się po łazience zapach,pomoże Nam się zrelaksować.

2. Nawilżanie drogą do sukcesu!

Zimą Nasze ciało jest bardziej narażone na podrażnienia.Dlatego zimą podstawowym elementem pielęgnacji jest nawilżanie.Wybieramy balsamy / mleczka o bogatszej konsystencji niż te,które stosujemy latem.
Koniecznie pamiętajmy o tym,aby przed wyjściem na mróz zabezpieczyć Nasze dłonie.Poza ciepłą parą rękawiczek warto uzbroić się w krem ochronny o tłustej konsystencji.

3. Magia peelingu!

Pielęgnacja ciała zimą powinna opierać się także na regularnym stosowaniu peelingu.
Złuszczając martwy naskórek,przyśpieszamy regenerację Naszej skóry.Dzięki peelingowi będzie ona lepiej wchłaniała substancje odżywcze zawarte w kosmetykach.Podobne działanie na Nasze ciało ma masaż.
Poprawia on ukrwienie Naszej skóry,dzięki czemu staje się ona bardziej jędrna i promienna.

4. Zimowa pielęgnacja,to nie tylko kosmetyki!

Zimą z jednej strony skórę podrażnia mróz,wiatr.Z drugiej,to co pomaga Nam się przed nimi chronić,czyli ciepłe ubrania,które są zazwyczaj dość szorstkie.Starajmy się,aby tkaniny, którymi Nasze ciało ma bezpośredni kontakt były bawełniane.Warto też ubierać się na tzw.cebulkę.Dzięki temu unikniemy nadmiernemu poceniu się,które sprzyja przesuszeniom skóry.


Oprócz pielęgnacji ciała pamiętajmy również o regularnym przyjmowaniu witamin oraz piciu gorącej herbaty z cytryną lub miodem :)

12 komentarzy:

  1. U mnie kawa zagości koło 16.00, a ciasta nie będzie :( Będzie za to czekolada :D Ja muszę sie nawilżać codziennie niezależnie od pory roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. gorące kąpiele darowałam sobie już jakiś czas temu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ciągle szukam dobrego nawilżacza na zimę...Jak coś dobrze nawilża, to jest strasznie tłuste, jeżeli jest lekkie i szybko się wchłania, to nie nawilża porządnie...
    A do rąk na zimę bardzo lubię krem TBS z wyciągiem z konopii, stosuję go tylko przed wyjściem na zewnątrz, jak krem ochronny i sprawdza się w tej roli świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ja nie dostałam breloczków-wszystko pisze w notce:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gorące kąpiele to nie dla mnie :D Albo woda za szybko stygnie, albo jest za gorąca ... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gorąca herbata z cytrynką to zimą podstawa:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rady bardzo fajne :-) Ja dziś kawę piłam na zakupach, uwielbiam tę z Empiku :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że zima nie jest wcale taka zła, jeżeli tylko odpowiednio zadbamy o nasze samopoczucie i pielęgnację :) Klimat świąt wynagradza wszystko! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię herbatkę z cytryną, z imbirem:) Ciekawie opisałaś, trafne uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobają mi się takie posty ;D ja napewno zainwestuje teraz w jakiś fajny peeling do ciała :D

    OdpowiedzUsuń