sobota, 29 grudnia 2012

Jama ustna.

Dzień Dobry...
Co u Was Drogie Panie?Mnie choroba rozłożyła na dobre...Wzięłam wolne w pracy i usilnie się kuruję,gdyż za 2 dni - SYLWESTER.Mam nadzieję,że do tego czasu wyzdrowieję.
Na dzisiaj przygotowałam dla Was post dotyczący pH - jamy ustnej oraz korzyściach jakie niesie Nam żucie  gumy.


Co się dzieje po jedzeniu ?

- Osad nazębny,to ściśle przylegający miękki i zawierający bakterie nalot,który tworzy się na zębach każdego,przez cały czas.Ma tendencję do tworzenia się przy dziąsłach i między zębami i jest główną przyczyną próchnicy zębów.
Osad nie jest szczególnie szkodliwy dla zębów tak długo,jak nie jemy lub nie pijemy czegoś słodkiego,lub z zawartością skrobi - od tego momentu bakterie w osadzie nazębnym produkują kwasy osadowe.Kwasy te atakują powierzchnię zębów,mogąc rozpuszczać twarde minerały w szkliwie zębów i narażać zęby na ryzyko próchnicy.Nawet bezcukrowe napoje mogą zawierać kwasy,które prowadzą do erozji szkliwa zębów.Te kwasy są inne od tych,które powodują próchnicę i erozja może pojawić się nawet na zębach wolnych od osadu nazębnego.

Dlaczego żucie gumy jest zdrowe dla moich zębów ?

- Ślina dostarcza organizmowi naturalne,własne zabezpieczenie przed próchnicą i chorobami dziąseł.
Minerały zawarte w ślinie,będące również składnikiem zębów,pomagają usuwać resztki jedzenia,neutralizować kwasy osadowe i naprawiać szkliwo.Podczas żucia bezcukrowej gumy ORBIT wydzielanie śliny wzrasta nawet dziesięciokrotnie.Co istotne,tak stymulowana ślina posiada większą koncentrację minerałów i przez to może w większym stopniu naprawiać wczesne uszkodzenia próchnicze.
Żucie bezcukrowej gumy ORBIT przez 20 minut po jedzeniu i piciu pomaga neutralizować kwasy osadu nazębnego,które zwiększają ryzyko rozwoju próchnicy.


Czym jest pH ?


Poziom pH oznacza poziom zawartości kwasów i zasad w określonym środowisku.
Różne części ludzkiego ciała charakteryzują się różnymi poziomami kwasowości,w zależności od swoich funkcji.Inny jest poziom pH w żołądku,gdzie agresywne kwasy rozpuszczają pokarm,inny na skórze,wreszcie inny w jamie ustnej.
Poziom pH śliny jest zbliżony do pH neutralnego "7",ponieważ składa się w 98% z wody.
Po jedzeniu i piciu kwasy produkowane przez bakterie w osadzie nazębnym atakują powierzchnię zębów i mogą powodować demineralizację szkliwa,co zwiększa ryzyko ubytków.
Według badań żucie bezcukrowej gumy powoduje zwiększenie wydzielania śliny nawet do 10 razy.
Taka wydzielana dodatkowo ślina zawiera ponadto więcej minerałów.Żucie bezcukrowej gumy ORBIT przez 20 minut po jedzeniu i piciu pomaga neutralizować kwasy osadu nazębnego i obniżyć poziom demineralizacji zębów - czynniki ryzyka w rozwoju próchnicy.

Zapraszam Was do zapoznania się z produktami firmy Wrigley : http://www.wrigley.pl/ - ZAPRASZAM!

22 komentarze:

  1. kocham te gumy !!! :) zwłaszcza jabłkowa i wiśniowa :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też się rozłożyłam :(
    A jeżeli chodzi o gumy to jestem uzależniona . :D

    Zapraszam na mojego bloga . Na razie świeci pustkami, bo zrobiłam "wielki powrót" ale postaram się wszystko nadrobić . ;)
    http://fashioncherryxx97.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie brakuje odskoczni od Orbitek. Tęsknię za gumą "donaldową", turbo itp. Teraz rynek zdominowały Orbity i nic poza tym. Chociaż żuję i ja, bo nie mam możliwości szczotkować zębów po każdym posiłku. A guma fajnie wyciąga resztki jedzenia z zębów...plomby czasem też ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Orbitka? ZAWSZE! ...byle nie miętowa ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa notka :D

    http://canswag.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie :*
    U mnie nowy post ;)
    + obserwuj :))

    OdpowiedzUsuń
  7. orbitki mam zawsze przy sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miłego żucia:) Ja ciągle żuję ;DD

    OdpowiedzUsuń
  9. Orbitki muszą być w torebce, obowiązkowo! :)
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. te rozowe uwielbiam gdy bylam mala ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kochałam różowe i z wiśniami, z wiśniami były kiedyś lepsze :)

    OdpowiedzUsuń